Skuteczne techniki sprzedaży

Styczeń 24, 2012 No Comments

Jakie są skuteczne techniki sprzedaży – jak sprzedawać aby odnieść sukces. Co powoduje, że poniektórzy handlowcy, sprzedawcy odnoszą nadzwyczajne sukcesy, inni zaś muszą zadowolić się średnimi owocami, efektami swojej pracy w sprzedaży? Czy to zaledwie problem indywidualności i charyzmy, czy właściwie dokładnie opracowanej taktyki sprzedaży, pracy kupca?

[note]Dokładnie zaplanowane techniki sprzedaży mogą pozwolić osiągać spore zysku z prowadzonej działalności. Ważne jest aby pracownicy działu sprzedaży – handlowcy znali precyzyjnie metody prowadzenia skutecznej sprzedaży i umieli  je wykorzystywać w swojej pracy – nie jest to prosta sprawa dla tego, w tym celu warto wysłać sprzedawców handlowców na szkolenia z technik sprzedaży. Tego typu szkolenia kursy uczą jak prowadzić sprzedaż z wykorzystanie skutecznych technik sprzedaży bez których trudno prowadzić konkurencyjną działalność na  rynku. Wprowadzanie technik sprzedaży w swojej firmie, prowadzenie szkoleń ze sprzedaży to jednych z lepszych inwestycji w firmie – zwrot z tego typu szkoleń może być bardzo szybki, wystarczy sobie wyobrazić iż po szkoleniu z technik sprzedaży efektywność pracy handlowca może urosną o kilkanaście procent [/note]

 

Skuteczne techniki sprzedaży – kilka wybranych zagadnień o których należy pamiętać w planowaniu i budowaniu własnej strategii handlowej.

 

I moduł w planowaniu technik sprzedaży – klient

Zanim rozpoczniesz działania kupieckie musisz odpowiednio zastanowić się, do kogo adresujesz swoją ofertę handlową. Zastanów się jaki przedział wiekowy także jaką zasobność portfela cechuje twoją grupę docelową klientów. I na przykład polityka niskich cen pozwoli zwerbować ci szereg klientów samoczynnie, ale może pobudzać wątpliwości co do jakości produktu/usługi u pozostałej ilości ewentualnych zaciekawionych kontrahentów. Kluczem jest w takim razie tzw. marketing selektywny, czyli dotarcie do grupy w największym stopniu rentownej z umiarkowaną ofertą cenową. Ważny dla skuteczności sprzedaży jest charakter twoich klientów, a nie ich wielkość.

 

Kolejny element w sprawnej sprzedaży indywidualne podejście

Z trudem zaprojektować procedurę sprzedaży zorientowaną na konkretną jednostkę, zdołasz jednak podzielić swoich klientów na gromady o podobnych poglądach i zbliżonej predyspozycji. Z racji tego efektywniej dobierzesz argumenty, jakie przekonają osobne grupy kontrahentów. Kryteria rozdziału mogą być nadzwyczaj proste jak np. wiek, płeć, rejon zamieszkania. Wobec tego łatwiej będzie poznać potrzeby klientów, odkryć składniki stylu życia, a następnie udowodnić, że nasz produkt/usługa wykona ich przewidywania. Łatwiej również będzie wycelować do nich przesłanie oferty sprzedaży, która zbudowana będzie z zdań oraz wrażeń bliskich danej grupie docelowej.

 

Powinno się pamiętać o dozorowaniu trendów i skłonności

Zadaniem handlarza jest nie jedynie koncentracja na samym kliencie, jednak także śledzenie najświeższych nurtów na rynku. Powinno się obowiązująco monitorować zagrania konkurencji i sezonowe tendencje. Spróbuj scharakteryzować własny uczestnictwo w rynku oraz pomyśleć o dołączeniu do organizacji branżowej. Dzięki temu nabędziesz dostęp do aktualnej informacji, a także wymienisz doświadczenia i refleksje. Sięgnij także po specjalistyczne publikacje i pisma.

 

[note]

W tej publikacji zapoznasz skuteczne techniki sprzedaży przedstawione nie jako suche fakty, przedstawiane w szablonowy sposób. Wręcz przeciwnie. Całości będziesz się uczył praktycznie, dzięki temu, że każda z technik sprzedaży przedstawiona jest na konkretnych przykładach, które faktycznie miały miejsce w prawdziwym życiu handlowca. W książce są prezentacje prawdziwych zdarzeń ze „sprzedażowego frontu”.

Poznasz historie, które przytrafiły się profesjonalnym handlowcom i poznasz, jak oni radzili sobie np. ze zdenerwowanym klientem albo obiekcjami, co do kupna przedstawianej oferty usługi, produktu. Dowiesz się, słowo w słowo, jak najlepsi sprzedawcy potrafią rozbrajać argumenty i obiekcje klienta przed skorzystaniem z prezentowanej oferty.

Dokładnie poznasz techniki sprzedaży i sposoby (konkretne słowa), jakie były wykorzystane, aby zdobyć zaufanie klienta i przekonać go do zakupu. Poznasz każde słowo, co robili i jak radzili sobie z tymi sytuacjami zawodowi handlowcy. Dzięki temu, krok po kroku, prześledzisz, jak wyglądał proces sprzedaży w nawet najtrudniejszych przypadkach z jakimi spotkać się można w pracy sprzedawcy handlowca.[/note]

 

I jescze pewien szczegół o jakim nie wypada zaniedbywać – innowacje

Gdy zyskasz informacje w ofertach konkurencji, powinieneś zastanowić, co rekomenduje twój towar/usługi. Nawet jeśli takich cech nie ma, wypada postarać się o wyjątkową wystawę, która przekaże uwagę akurat na twoją ofertę sprzedaży. Powinno się także swoich klientów prosto z mostu zapytać, z jakiego powodu skorzystali akurat z twojej propozycji. Wtenczas swobodniej będzie można nadawać kształt i dalszy rozwój polityki sprzedaży przez uwypuklanie elementów określonych za sprawą samych kontrahentów. Rozważaj też kanały informacyjne konkurencji – być może istnieje pewien wciąż przez nią zagospodarowany. Zaryzykuj i działaj niestandardowo, wówczas przyłączysz grono swoich klientów, a ponadto zwrócisz obserwację innych zawodowców w swojej branży.

Tags: , , , , Informacje nauka, Inne, Książki, Oferty edukacyjne, Porady, Skuteczna nauka, Szkolenia kursy

Sorry, the comment form is closed at this time.

Czy warto czytać książki?

Czy warto czytać książki? W dzisiejszych czasach, w dobie internetu coraz mnie ludzi czyta książki w formie papierowej. Ja...

Polscy archeolodzy w Kolorado

Badania geofizyczne, specjalistyczną fotogrametryczną dokumentację rysunkową i fotograficzną w obrębie siedmiu stanowisk archeologicznych w kanionach Rock Creek Canyon i...

Jak ważny jest hormon wzrostu , zobacz sam!